Bulletins

Twee maal per jaar verschijnt ons bulletin. Donateurs krijgen het bulletin per post toegestuurd. Het bulletin is ook te koop via ons Marktplaats account en aan boord van onze trein.

Bulletin 2019-1

Bulletin 2019-1

De 1e bulletin van 2019 is verschenen

Met daarin de volgende onderwerpen: Ome Joop's Tour Express & Dag van de Rail, De Willem en Emma Express, Werkzaamheden aan Hondekop 220.902 en nog veel meer.

Koop hem nu op de Markplaatstpagina van de Hondeshop

Bulletin 2018-2

Bulletin 2018-2

Het volgende bulletin van 2018 is verschenen. Met daarin de volgende onderwerpen: stand van zaken Benelux & 766, nieuwe huisstijl Stichting Hondekop, Spoorwensdagen 2018, Koningsdagrit 2018 en nog veel meer.

Koop hem nu op de Markplaatstpagina van de Hondeshop

Komst van de Benelux

Komst van de Benelux

De 2e bulletin van 2017 is verschenen. Met daarin de volgende onderwerpen: wat aan het transport naar Nederland vooraf ging, werkzaamheden in Leuvenen, transport naar Nederland en indeling Benelux treinstel

Koop hem nu op de Markplaatstpagina van de Hondeshop

Bulletin 2017-1

Bulletin 2017-1

De 1e bulletin van 2017 is verschenen. Met daarin de volgende onderwerpen: bericht van het bestuur, verslag van de oliebollenrit, een project tussendoor, de 2454 en nog veel meer.

Koop hem nu op de Markplaatstpagina van de Hondeshop

Bulletin 2016-2

Bulletin 2016-2

De 1e bulletin van 2014 is verschenen. Met daarin de volgende onderwerpen: bericht van het bestuur: Erik de Zwart, eerste donateursrit met de 766 sinds 6 jaar: De Tunnel Express, Terug naar Toen bij de VSM, verslag werkzaamheden 220 902 te Leuven op 2-9-2016 en nog veel meer.

Koop hem nu op de Markplaatstpagina van de Hondeshop

Bulletin 2016-1

Bulletin 2016-1

De 1e bulletin van 2016 is verschenen. Met daarin de volgende onderwerpen: bericht van het bestuur, 5 jaar cascorevisie, verslag revisie november 2015 t/m maart 2016, overbrenging naar Leidschendam, een dubbelverslag en nog veel meer.

Koop hem nu op de Markplaatstpagina van de Hondeshop

Bulletin 2015-2

Bulletin 2015-2

De 2e bulletin van 2015 is verschenen. Met daarin de volgende onderwerpen: column van de voorzitter Erik de Zwart, verslag revisie april t/m oktober 2015, de 766 weer onder de draad, Terug naar Toen 2015 en nog veel meer.

Koop hem nu op de Markplaatstpagina van de Hondeshop

Bulletin 2015-1

Bulletin 2015-1

De 1e bulletin van 2015 is verschenen. Met daarin de volgende onderwerpen: column van de voorzitter Erik de Zwart, de Benelux, komt-ie nou wel, of komt-ie niet?, verslag revisie november 2014 t/m maart 2015 en nog veel meer.

Koop hem nu op de Markplaatstpagina van de Hondeshop

Bulletin 2014-2

Bulletin 2014-2

De 2e bulletin van 2014 is verschenen. Met daarin de volgende onderwerpen: column van de voorzitter Erik de Zwart, een bezoek aan de SpoorParade Amersfoort, open dag OB Leidschendam n.a.v. 175 jaar spoor, verslag revisie juni t/m oktober 2014 en nog veel meer.

Koop hem nu op de Markplaatstpagina van de Hondeshop

Bulletin 2014-1

Bulletin 2014-1

De 1e bulletin van 2014 is verschenen. Met daarin de volgende onderwerpen: column van de voorzitter Erik de Zwart, de Stichting Hondekop op Rail 2014, verslag revisie december 2013 t/m mei 2014 en nog veel meer.

Koop hem nu op de Markplaatstpagina van de Hondeshop

Nieuws

Revisie benelux deel 14

Revisie benelux deel 14

In juli 2019 ging het schoonmaken en opknappen van de verwarmingsonderdelen verder. Ook werden deze onderdelen voorzien van een nieuw laagje verf dat bestendig is tegen de warmte.

Revisie benelux deel 13

Revisie benelux deel 13

Halverwege deze maand is er een begin gemaakt met het bevestigen van de nieuwe dakgoot. Ook ging men verder met het verwijderen van verflagen langs de dakrand. Dit om mogelijke slechte plekken te ontdekken. Helaas werden deze wel gevonden.

Schade aan treinstel 766

Schade aan treinstel 766

Op zondag 19 mei 2019 is er tijdens een Leeg Materieel-rit schade ontstaan aan de onderzijde van treinstel 766 van Stichting Hondekop, met name aan de wielen. Die schade blijkt in ieder geval zodanig te zijn, dat reparatie ervan noodzakelijk is, voordat het treinstel weer inzetbaar is.