Donateurs

Wordt donateur van de stichting Mat'54 en help ons de 766 te behouden, Door de hulp van de donateurs en vrijwilligers van Stichting Mat'54 Hondekop-Vier is het mogelijk geweest, de 766 voor sloop te behoeden en een tweede leven als museumtreinstel te geven. Het is de enige nog bestaande Hondekop-vier en ook het enige Mat'54 stel dat nog (geregeld) op de baan te zien is.

Waarom donateurs?

Door de hulp van de donateurs en vrijwilligers van Stichting Mat'54 Hondekop-Vier is het mogelijk geweest, de 766 en de 220902 voor sloop te behoeden en een tweede leven als museumtreinstellen te geven. De 766 is de enige nog bestaande Hondekop-vier en ook het enige Mat'54 stel dat nog (geregeld) op de baan te zien is.

Om de 766 ook in de toekomst rijdend te kunnen houden is heel erg veel geld nodig, en blijft de steun van de donateurs onmisbaar. Zo zouden we graag een overdekte stalling voor ons treinstel realiseren en zijn bijzondere projecten zoals het in de originele groene kleur terugschilderen, of vervangen van de coach-banken door het oorspronkelijke interieur, alleen mogelijk als er na het noodzakelijke onderhoud nog voldoende financiele middelen beschikbaar blijven. Ook voor de restauratie van de Benelux Hondekop 220902 is erg veel geld nodig.

Wat biedt het donateurschap u:

• Als u donateur wordt dan krijgt u als welkomst geschenk de laatste en voorlaatste bulletins toegestuurd.
  • U ontvangt het fullcolor informatiebulletin met daarin veel foto's en artikelen over de 766 en Mat'54.
  • U krijgt een aanzienlijke korting bij de inschrijving voor excursies met de 766!
  • Maar bovenal steunt u onze inspanningen om de 766 ook de komende jaren op de rails te houden!

Per (bank)giro aanmelden

U kunt direct een donatie van minimaal € 27,50 (meer is meer dan welkom...) overmaken op

• IBAN: NL11INGB0000187711
  • tnv: Stichting Mat '54 Hondekop-Vier te Hilversum
  • ovv: donatie + JAARTAL

Let op: Indien u via electronisch bankieren geld overmaakt, vergeet dan niet ook uw adresgegevens + naam door te geven, zodat u onze nieuwsbrieven en bulletins zult/kunt ontvangen.

Per machtigingskaart aanmelden

Haal onze speciale machtigingskaart (een PDF-bestand, waarvoor u Abode Acrobat Reader of een andere PDF-reader nodig hebt) naar uw computer, druk het A4-tje af, vult het in met uw gegevens en stuur het vandaag nog in naar de secretaris van de Stichting Mat'54 Hondekop-vier.

NIEUW: via het aanmeldformulier

Ga naar het aanmeldformulier en vul hier uw gevens in. Als u het formulier heeft ingevuld, wordt deze naar de secateris gestuurd. Verder hoeft u niks te doen.

Een incasso in verband met een door u afgegeven machtiging kan op uw verzoek door uw bank worden teruggedraaid.

Informeer bij uw eigen bank naar de voorwaarden.

ANBI

Stichting Mat'54 Hondekop-vier is door Belastingdienst erkend als goed doel! De stichting is formeel erkend als een culturele Algemeen Nut Beogende Instelling.

In gewoon Nederlands betekent dat, dat u uw giften aan de Stichting kunt opvoeren als aftrekpost bij uw belastingaangifte. Doordat wij culturele ANBI zijn, zijn giften zelfs met 25% opslag aftrekbaar. Hiervoor gelden bij de aangever van de inkomstenbelasting wel bepaalde voorwaarden. Maar ook wanneer u de stichting vanuit uw bedrijf of organisatie wilt ondersteunen, biedt onze ANBI-status u de mogelijkheid om uw gift aan ons af te trekken van de af te dragen (vennootschaps)belasting!

Meer over onze ANBI-status staat hier. Publicatierapporten van de stichtingen hier.

Namens de beide besturen alvast hartelijk bedankt!

In juli 2019 ging het schoonmaken en opknappen van de verwarmingsonderdelen verder. Ook werden deze onderdelen voorzien van een nieuw laagje verf dat bestendig is tegen de warmte.

Halverwege deze maand is er een begin gemaakt met het bevestigen van de nieuwe dakgoot. Ook ging men verder met het verwijderen van verflagen langs de dakrand. Dit om mogelijke slechte plekken te ontdekken. Helaas werden deze wel gevonden.

Schade aan treinstel 766

Op zondag 19 mei 2019 is er tijdens een Leeg Materieel-rit schade ontstaan aan de onderzijde van treinstel 766 van Stichting Hondekop, met name aan de wielen. Die schade blijkt in ieder geval zodanig te zijn, dat reparatie ervan noodzakelijk is, voordat het treinstel weer inzetbaar is.