Publicatie Rapporten

Hier vind u publicatie rapporten van de Stichting Hondekop

RSIN: 8043.10.658

Stichting Hondekop is aangemerkt als een algemeen nut beogende instelling (ANBI).
Hierdoor genieten onze donateurs belastingvoordeel.

Ten behoeve van de registratie als ANBI maakt de Stichting Hondekop melding van het volgende:

Bezoldigingsbeleid

Alle bestuursleden en vrijwilligers verrichten hun werkzaamheden 
onbezoldigd. De stichting heeft geen werknemers in dienst.
In uitzonderingsgevallen worden de daadwerkelijk gemaakte reis- en 
verblijfskosten vergoed die bestuursleden en/of vrijwilligers hebben 
gemaakt terwijl zij op verzoek van Stichting Mat'54 Hondekop-vier 
werkzaamheden hebben uitgevoerd en die op geen andere wijze vergoed 
konden worden.

Klik hier voor het publicatie rapport van 2014
Klik hier voor het publicatie rapport van 2015
Klik hier voor het publicatie rapport van 2016
Klik hier voor het publicatie rapport van 2017

Klik hier voor het publicatie rapport van 2018

Let op, om het publicatierapport te bekijken heeft u adobe reader nodig.

Nieuws

Draaistelrevisie

Draaistelrevisie

De draaistellen van de trein zijn misschien wel het belangrijkste onderdeel van de treinstel. Hierin zitten de motoren, remmen en ze zorgen voor een comfortable rit. De krachten die zo'n draaistel verwerkt zijn enorm. Vandaar dat het belangrijk is dat ze in optimale conditie zijn.

Onderzoek heeft uitgewezen dat de wielen van een aantal draaistellen van de 766 dicht bij de afkeurmaten zitten. Vandaar dat een start is gemaakt met de revisie van Beneluxdraaistellen zodat deze tijdelijk onder de 766 kunnen.

Revisie benelux deel 17

Revisie benelux deel 17

Het demonteren van de ramen ging in oktober verder. Nu waren de cabineramen aan de beurt. Na demontage werden de ramen dicht gemaakt met houten platen. Deze platen waren ook gebruikt voor de werkzaamheden aan onze 766, waarvan de cabineramen identiek zijn. Dus dat paste precies.

Revisie benelux deel 16

Revisie benelux deel 16

In september is er een begin gemaakt met het demonteren van de cabineramen. Als eerste de buitenste cabineramen. Bij het linkse raam, vanaf de voorkant gezien, zit links onderaan een roestgat. Daarom moest een gedeelte van het frame verwijderd worden om dit gat weer dicht te lassen. De openingen werden dichtgemaakt met houten schotten. Ook is de verf rondom de cabineramen verwijderd. Dit om te kijken of er niet nog meer roestgaten zitten. Dit viel gelukkig erg mee.