Verhuur

Op deze pagina vindt u alle informatie over het huren van Mat'54 Hondekop 766.

Onze mooie 766 huren?

Wilt u voor een speciale gelegenheid een rit maken met onze mooie oude 766?

Verhuur van de 766
Onze 766 tijdens een speciale rit naar Hardenberg. Foto: Fermon Bosman

Dat kan! Vrijwel het gehele Nederlandse spoorwegnet staat tot uw beschikking. Het treinstel kan op vrijwel alle elektrische spoortrajecten (met uitzondering van de Betuweroute, de HSL Zuid en de HSL Noord) in Nederland rijden. Van Groningen tot Maastricht, van Enschede tot Den Haag, van Den Helder tot Vlissingen. Uw eigen trein wordt ingepast in de dienstregeling van het overige treinverkeer. Professioneel en bevoegd treinpersoneel staat tot uw dienst. In samenwerking met NS Chartertrains kan een eventmanager uw rit begeleiden.

De 766 is te huur voor bedrijven en particulieren. Een huwelijksrit, een afscheids- of personeelsfeest, speciaal vervoer etc., bijna alles is mogelijk, inclusief uw cateringwensen. Onder meer het Rode Kruis, TROS, de Maag Lever Darm Stichting, NS Reizigers, Cosmo Trucks (DAF-bedrijfswagendealers), Servex en diverse scholen die de 766 voor hun schoolreis nodig hadden, gingen u als huurder al voor. De opbrengsten uit de verhuur van ons stel besteden wij aan het behoud van dit knap stukje Nederlands industrieel erfgoed.

Wanneer u met ons contact opneemt om verdere informatie aan te vragen, willen wij in ieder geval van u vernemen:

• de vermoedelijke datum, die moet nog minimaal acht (8) weken in de toekomst liggen;
  • de aard van uw gezelschap, bijvoorbeeld een familie-uitje, bedrijfsuitstapje of een gezelschap productmanagers, en de omvang;
  • de plaats(en) en tijdstippen van vertrek en aankomst met, indien van toepassing, een door u gewenste route met extra stopplaatsen.
Verhuur van de 766
Onze 766 tijdens een speciale rit naar s'Hertogenbosch. Foto: Vincent Wolst

Wanneer u deze informatie aan ons aanreikt, kunnen wij u goed informeren. U kunt contact opnemen door een e-mail te sturen naar verhuur@mat54.nl. Ook op cateringgebied zijn er diverse mogelijkheden aangezien het treinstel is voorzien van een eigen restauratieafdeling. Afhankelijk van uw wensen kunnen wij u daarvoor voorstellen doen.

Wij zien u graag aan boord van ons treinstel!

NB. Het Beneluxtreinstel wordt het moment grondig opgeknapt in Roosendaal en is daardoor (nog) niet geschikt voor verhuur.

In juli 2019 ging het schoonmaken en opknappen van de verwarmingsonderdelen verder. Ook werden deze onderdelen voorzien van een nieuw laagje verf dat bestendig is tegen de warmte.

Halverwege deze maand is er een begin gemaakt met het bevestigen van de nieuwe dakgoot. Ook ging men verder met het verwijderen van verflagen langs de dakrand. Dit om mogelijke slechte plekken te ontdekken. Helaas werden deze wel gevonden.

Schade aan treinstel 766

Op zondag 19 mei 2019 is er tijdens een Leeg Materieel-rit schade ontstaan aan de onderzijde van treinstel 766 van Stichting Hondekop, met name aan de wielen. Die schade blijkt in ieder geval zodanig te zijn, dat reparatie ervan noodzakelijk is, voordat het treinstel weer inzetbaar is.