Verhuur

Op deze pagina vindt u alle informatie over het huren van Mat'54 Hondekop 766.

Onze mooie 766 huren?

-Wegens schade is de 766 tijdelijk niet geschikt voor verhuur. Naar verwachting is de 766 begin 2020 weer inzetbaar-

Wilt u voor een speciale gelegenheid een rit maken met onze mooie oude 766?

Verhuur van de 766
Onze 766 tijdens een speciale rit naar Hardenberg. Foto: Fermon Bosman

Dat kan! Vrijwel het gehele Nederlandse spoorwegnet staat tot uw beschikking. Het treinstel kan op vrijwel alle elektrische spoortrajecten (met uitzondering van de Betuweroute, de HSL Zuid en de HSL Noord) in Nederland rijden. Van Groningen tot Maastricht, van Enschede tot Den Haag, van Den Helder tot Vlissingen. Uw eigen trein wordt ingepast in de dienstregeling van het overige treinverkeer. Professioneel en bevoegd treinpersoneel staat tot uw dienst. In samenwerking met NS Chartertrains kan een eventmanager uw rit begeleiden.

De 766 is te huur voor bedrijven en particulieren. Een huwelijksrit, een afscheids- of personeelsfeest, speciaal vervoer etc., bijna alles is mogelijk, inclusief uw cateringwensen. Onder meer het Rode Kruis, TROS, de Maag Lever Darm Stichting, NS Reizigers, Cosmo Trucks (DAF-bedrijfswagendealers), Servex en diverse scholen die de 766 voor hun schoolreis nodig hadden, gingen u als huurder al voor. De opbrengsten uit de verhuur van ons stel besteden wij aan het behoud van dit knap stukje Nederlands industrieel erfgoed.

Wanneer u met ons contact opneemt om verdere informatie aan te vragen, willen wij in ieder geval van u vernemen:

• de vermoedelijke datum, die moet nog minimaal acht (8) weken in de toekomst liggen;
  • de aard van uw gezelschap, bijvoorbeeld een familie-uitje, bedrijfsuitstapje of een gezelschap productmanagers, en de omvang;
  • de plaats(en) en tijdstippen van vertrek en aankomst met, indien van toepassing, een door u gewenste route met extra stopplaatsen.
Verhuur van de 766
Onze 766 tijdens een speciale rit naar s'Hertogenbosch. Foto: Vincent Wolst

Wanneer u deze informatie aan ons aanreikt, kunnen wij u goed informeren. U kunt contact opnemen door een e-mail te sturen naar verhuur@mat54.nl. Ook op cateringgebied zijn er diverse mogelijkheden aangezien het treinstel is voorzien van een eigen restauratieafdeling. Afhankelijk van uw wensen kunnen wij u daarvoor voorstellen doen.

Wij zien u graag aan boord van ons treinstel!

NB. Het Beneluxtreinstel wordt het moment grondig opgeknapt in Roosendaal en is daardoor (nog) niet geschikt voor verhuur.

Draaistelrevisie

De draaistellen van de trein zijn misschien wel het belangrijkste onderdeel van de treinstel. Hierin zitten de motoren, remmen en ze zorgen voor een comfortable rit. De krachten die zo'n draaistel verwerkt zijn enorm. Vandaar dat het belangrijk is dat ze in optimale conditie zijn.

Onderzoek heeft uitgewezen dat de wielen van een aantal draaistellen van de 766 dicht bij de afkeurmaten zitten. Vandaar dat een start is gemaakt met de revisie van Beneluxdraaistellen zodat deze tijdelijk onder de 766 kunnen.

Het demonteren van de ramen ging in oktober verder. Nu waren de cabineramen aan de beurt. Na demontage werden de ramen dicht gemaakt met houten platen. Deze platen waren ook gebruikt voor de werkzaamheden aan onze 766, waarvan de cabineramen identiek zijn. Dus dat paste precies.

In september is er een begin gemaakt met het demonteren van de cabineramen. Als eerste de buitenste cabineramen. Bij het linkse raam, vanaf de voorkant gezien, zit links onderaan een roestgat. Daarom moest een gedeelte van het frame verwijderd worden om dit gat weer dicht te lassen. De openingen werden dichtgemaakt met houten schotten. Ook is de verf rondom de cabineramen verwijderd. Dit om te kijken of er niet nog meer roestgaten zitten. Dit viel gelukkig erg mee.