Donateursrit 18 januari

De Nieuwjaarsrit op zaterdag 18 januari is volledig uitverkocht! Er waren zelfs meer aanmeldingen dan dat er zitplaatsen zijn in de 766. We hebben gezocht naar koppelbaar museummaterieel voor extra zitplaatsen. Helaas was het materieel dat daarvoor in aanmerking zou komen, vanwege nog te ontvangen onderhoud niet beschikbaar.

Vanwege de grote belangstelling voor de rit hebben we besloten een filmwedstrijd uit te schrijven. We zijn op zoek naar beelden gefilmd in een zo hoog mogelijke resolutie, bij voorkeur 4K, maar 1080p is ook goed. Deelnemers kunnen hun filmmateriaal sturen naar foto@mat54.nl De winnaar krijgt een kaartje voor de volgende donateursrit.

Daarom hieronder de dienstregeling (uiteraard onder voorbehoud):

Utrecht Centraal A 9:06 (spoor 15)
V: 9:29
Geldermalsen A 9:53 (geen perronspoor)
V: 10:02
‘s Hertogenbosch A 10:16 (spoor 7A)
V: 10:19
Eindhoven A: 10:50 (spoor 3)
V: 10:54
Weert D 11:11
Roermond D 11:24
Sittard D 11:40
Maastricht A 11:53 (spoor 3)
V 12:33
Valkenburg A 12:46
V 13:15
Heerlen A 13:30 (spoor 4)
V 14:00
Sittard D 14:14
Roermond D14:28
Weert D 14:41
Eindhoven A 14:57 (spoor 3)
V 15:00
Tilburg A 15:24 (geen perronspoor)
V 15:36
Den Bosch A 15:54 (spoor 6B)
V 16:01
Geldermalsen A 16:17 ( spoor 3B)
V16:33
Utrecht Centraal A 16:51 (spoor 15)

Fotografeer en film alleen vanaf legale plekken. Denk aan uw eigen veiligheid en die van een ander.

Info Stichting Hondekop

Heeft u vragen en/of opmeringen, dan kunt u d.m.v. het formulier hieronder in te vullen contact met ons opnemen

Donateursrit 18 januari

Om diverse redenen hebben we ervoor gekozen de traditionele Oliebollenrit over de jaarwisseling heen te tillen. We maken er een Nieuwjaarsrit van die we willen rijden op: zaterdag 18 januari 2020 waarbij er vanzelfsprekend iets lekkers aan boord is, om het nieuwe jaar te vieren.

Treinstel 766 van Stichting Hondekop zal die zaterdag in de ochtend om 9:29 uur vertrekken vanaf spoor 15 op Utrecht Centraal, om vervolgens via de opstapplaatsen ’s-Hertogenbosch (v. 10.19 uur) en Eindhoven (v. 10.54) koers te zetten naar Zuid-Limburg. In Zuid-Limburg maken we natuurlijk het rondje Sittard-Maastricht-Valkenburg-Heerlen-Sittard, waarbij we op de drie zuidelijkste stations ruim tijd hebben ingeruimd voor het nemen van foto’s. Op de terugreis kunt u uitstappen in Eindhoven, ’s-Hertogenbosch en Utrecht (a. 16.51 uur) .

Draaistelrevisie

De draaistellen van de trein zijn misschien wel het belangrijkste onderdeel van de treinstel. Hierin zitten de motoren, remmen en ze zorgen voor een comfortable rit. De krachten die zo'n draaistel verwerkt zijn enorm. Vandaar dat het belangrijk is dat ze in optimale conditie zijn.

Onderzoek heeft uitgewezen dat de wielen van een aantal draaistellen van de 766 dicht bij de afkeurmaten zitten. Vandaar dat een start is gemaakt met de revisie van Beneluxdraaistellen zodat deze tijdelijk onder de 766 kunnen.

Het demonteren van de ramen ging in oktober verder. Nu waren de cabineramen aan de beurt. Na demontage werden de ramen dicht gemaakt met houten platen. Deze platen waren ook gebruikt voor de werkzaamheden aan onze 766, waarvan de cabineramen identiek zijn. Dus dat paste precies.