Donateursrit 18 januari

De Nieuwjaarsrit op zaterdag 18 januari is volledig uitverkocht! Er waren zelfs meer aanmeldingen dan dat er zitplaatsen zijn in de 766. We hebben gezocht naar koppelbaar museummaterieel voor extra zitplaatsen. Helaas was het materieel dat daarvoor in aanmerking zou komen, vanwege nog te ontvangen onderhoud niet beschikbaar.

Vanwege de grote belangstelling voor de rit hebben we besloten een filmwedstrijd uit te schrijven. We zijn op zoek naar beelden gefilmd in een zo hoog mogelijke resolutie, bij voorkeur 4K, maar 1080p is ook goed. Deelnemers kunnen hun filmmateriaal sturen naar foto@mat54.nl De winnaar krijgt een kaartje voor de volgende donateursrit.

Daarom hieronder de dienstregeling (uiteraard onder voorbehoud):

Utrecht Centraal A 9:06 (spoor 15)
V: 9:29
Geldermalsen A 9:53 (geen perronspoor)
V: 10:02
‘s Hertogenbosch A 10:16 (spoor 7A)
V: 10:19
Eindhoven A: 10:50 (spoor 3)
V: 10:54
Weert D 11:11
Roermond D 11:24
Sittard D 11:40
Maastricht A 11:53 (spoor 3)
V 12:33
Valkenburg A 12:46
V 13:15
Heerlen A 13:30 (spoor 4)
V 14:00
Sittard D 14:14
Roermond D14:28
Weert D 14:41
Eindhoven A 14:57 (spoor 3)
V 15:00
Tilburg A 15:24 (geen perronspoor)
V 15:36
Den Bosch A 15:54 (spoor 6B)
V 16:01
Geldermalsen A 16:17 ( spoor 3B)
V16:33
Utrecht Centraal A 16:51 (spoor 15)

Fotografeer en film alleen vanaf legale plekken. Denk aan uw eigen veiligheid en die van een ander.

Info Stichting Hondekop

Heeft u vragen en/of opmeringen, dan kunt u d.m.v. het formulier hieronder in te vullen contact met ons opnemen

Begin augustus is de BDk 220902 op een andere plek gezet. Nu staat het rijtuig wat dichterbij de werkplaats. De BDk is gedeeltelijk ontdaan van de zeilen.

Bij het opknappen van de schortplaten zijn alle hendels gedemonteerd. Deze zijn stuk voor stuk grondig schoongemaakt en daarna voorzien van een nieuw laagje verf.
Bij één van de buitenste cabineramen was de nodige roest ontstaan. Deze roestplek is door onze lasser uitgeslepen en vervangen door nieuw plaatwerk.

Door de corona crisis lagen de werkzaamheden in Roosendaal een paar maanden stil. Maar in juni werd besloten om weer verder te gaan. Uiteraard met het volgen van de regels die door het RIVM zijn opgelegd.

Tijdens het opknappen werd zelfs nog een uniek onderdeel van een gesloopte Beneluxhondekop bewaard ontdekt!