In een eerder verslag was te lezen dat de dakgoten behoorlijk is aangetast en dus volledig vervangen moet worden. De dakgoten zijn inmiddels verwijderd en de nieuwe dakgoot is inmiddels gearriveerd. Het verschil is overduidelijk. Het zal nog wel een poos duren voordat deze op het dak van de ABk 220902 geplaatst gaat worden.

Op steeds meer plekken langs de dakrand ontdekken we slechte plekken. Al deze plekken zullen grondig aangepakt gaan worden, wat neerkomt op het vervangen van het plaatwerk.

Begin mei 2019 is de vouwbalg verwijderd. Dit omdat deze niet gestraald kan worden. De balg is naar buiten verplaatst en grondig schoongemaakt.

Op de plek waar de balg heeft gezeten is een houten schot aangebracht. Deze hadden we nog liggen van de opknapbeurt van onze 766.

In deze periode zijn er minder werkzaamheden aan de 220 902 uitgevoerd dan in andere maanden. Dit heeft te maken met feestdagen, vakanties, de voorbereidingen voor 11 mei en de inzet van onze 766 waar ook vrijwilligers voor nodig zijn.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en het rijvaardig houden van Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Info Stichting Hondekop

Heeft u vragen en/of opmeringen, dan kunt u d.m.v. het formulier hieronder in te vullen contact met ons opnemen

In de cabine van de BDk 220902 zijn vele onderdelen weer terug geplaatst en is de cabine- en meetverlichting weer werkend gemaakt, schakelaars voor de rode sluitlichten vervangen door 2 nieuwe exemplaren. De 1e en 2e klascoupés zijn weer ingericht

Onderhoudsrit 766

Dienstregeling overbrenging Mat’54-treinstel 766 naar Leidschendam.

Datum: vrijdag 15 maart 2024

Dienstregeling 766

Dienstregeling overbrenging Mat’54-treinstel 766 na eerste onderhoudsweekend.
Datum: zondag 10 maart 2024