In een eerder verslag was te lezen dat de dakgoten behoorlijk is aangetast en dus volledig vervangen moet worden. De dakgoten zijn inmiddels verwijderd en de nieuwe dakgoot is inmiddels gearriveerd. Het verschil is overduidelijk. Het zal nog wel een poos duren voordat deze op het dak van de ABk 220902 geplaatst gaat worden.

Op steeds meer plekken langs de dakrand ontdekken we slechte plekken. Al deze plekken zullen grondig aangepakt gaan worden, wat neerkomt op het vervangen van het plaatwerk.

Begin mei 2019 is de vouwbalg verwijderd. Dit omdat deze niet gestraald kan worden. De balg is naar buiten verplaatst en grondig schoongemaakt.

Op de plek waar de balg heeft gezeten is een houten schot aangebracht. Deze hadden we nog liggen van de opknapbeurt van onze 766.

In deze periode zijn er minder werkzaamheden aan de 220 902 uitgevoerd dan in andere maanden. Dit heeft te maken met feestdagen, vakanties, de voorbereidingen voor 11 mei en de inzet van onze 766 waar ook vrijwilligers voor nodig zijn.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en het rijvaardig houden van Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Info Stichting Hondekop

Heeft u vragen en/of opmeringen, dan kunt u d.m.v. het formulier hieronder in te vullen contact met ons opnemen

De stroomafnemer, die in de spuittent opgeknapt wordt, begint al aardig vorm te krijgen.
Bij de BDk 220902 werden de boven- en onderrand schoongebikt. Dit om te kijken of er onder de verflagen nog slechte plekken zitten. En deze werden zeker gevonden.

Crowdfunding

Stichting Hondekop heeft uw hulp nodig. De bodem van onze schatkist zien we nog net niet; tegelijkertijd staan we wel voor een aantal noodzakelijke uitgaven. Door de coronapandemie heeft onze exploitatie twee jaar stil gelegen. Dat krijgt nu toch weerslag op onze financiële positie. Regionaal gebonden museumbedrijven konden beroep doen op gemeentelijke of provinciale fondsen. Organisaties met serieuze omzetderving konden een beroep doen op landelijke regelingen. Stichting Hondekop viel steeds buiten die ‘prijzen’ en dat knelt.

De eerder dit jaar geschuurde en schoongemaakte cabinestoelen zijn geschilderd en weer in elkaar gezet. Over de kopwand gesproken, deze is in een eerder stadium helemaal schoongemaakt. Eind maart is de kopwand in de beschermende verf gezet.