Goed doel

Stichting Hondekop is door de belastingdienst erkend als goed doel. De stichting is formeel erkend als een Algemeen Nut Beogende Instelling

In gewoon Nederlands betekent dat, dat u uw giften aan de Stichting kunt opvoeren als aftrekpost bij uw belastingaangifte. Doordat wij culturele ANBI zijn giften zelfs met 25% opslag aftrekbaar. Hiervoor gelden bij de aangever van de inkomstenbelasting wel bepaalde voorwaarden. Maar ook wanneer u de stichting vanuit uw bedrijf of organisatie wilt ondersteunen, biedt onze ANBI-status u de mogelijkheid om uw gift aan ons af te trekken van de af te dragen (vennootschaps)belasting!

Als men een periodieke gift verstrekt en daartoe een overeenkomst met de stichting aangaat hoeft geen rekening gehouden te worden met een drempel: https://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/overeenkomst_%20period_gift_in_geld_ib0802z2fol.pdf

RSIN: 8043.10.658

Ten behoeve van de registratie als ANBI maakt de Stichting Mat'54 Hondekop-vier melding van het volgende:

Bezoldigingsbeleid

Alle bestuursleden en vrijwilligers verrichten hun werkzaamheden onbezoldigd. De stichting heeft geen werknemers in dienst.
In uitzonderingsgevallen worden de daadwerkelijk gemaakte reis- en verblijfskosten vergoed die bestuursleden en/of vrijwilligers hebben gemaakt terwijl zij op verzoek van Stichting Mat'54 Hondekop-vier werkzaamheden hebben uitgevoerd en die op geen andere wijze vergoed konden worden.

Publicatierapporten van de stichtingen staan hier

Schilderen Hondekop 2

Begin juni werd het 1e klasrijtuig verplaatst van de straaltent naar de loods van Spoorijzer. Het werd voor de spuittent geplaatst en daar werd het rijtuig geschuurd om klaar gemaakt te worden voor de volgende verflagen.

Schilderen Hondekop

Ondanks de lockdown gingen de werkzaamheden aan Hondekop 766 van start. Wel met een kleine ploeg. Iedere vrijwilliger werkte apart en wist goed wat zijn of haar taak was.

De komende maanden liggen de werkzaamheden aan Benelux Hondekop 220902 stil. Dit heeft te maken met de grondige opknapbeurt van de 766.

Begin april 2021 werd de ABk 220902 verplaatst van het spoor in de tent naar een putspoor in de loods van Spoorijzer. Hierbij werd het rijtuig verplaatst door Sik 232 van Stichting 2454 crew. Omdat de ABk op een tijdelijke bakoplegging en nooddraaistellen staat, hielden vrijwilligers dit goed in de gaten.