Goed doel

Stichting Hondekop is door de belastingdienst erkend als goed doel. De stichting is formeel erkend als een Algemeen Nut Beogende Instelling

In gewoon Nederlands betekent dat, dat u uw giften aan de Stichting kunt opvoeren als aftrekpost bij uw belastingaangifte. Doordat wij culturele ANBI zijn giften zelfs met 25% opslag aftrekbaar. Hiervoor gelden bij de aangever van de inkomstenbelasting wel bepaalde voorwaarden. Maar ook wanneer u de stichting vanuit uw bedrijf of organisatie wilt ondersteunen, biedt onze ANBI-status u de mogelijkheid om uw gift aan ons af te trekken van de af te dragen (vennootschaps)belasting!

Als men een periodieke gift verstrekt en daartoe een overeenkomst met de stichting aangaat hoeft geen rekening gehouden te worden met een drempel: https://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/overeenkomst_%20period_gift_in_geld_ib0802z2fol.pdf

RSIN: 8043.10.658

Ten behoeve van de registratie als ANBI maakt de Stichting Mat'54 Hondekop-vier melding van het volgende:

Bezoldigingsbeleid

Alle bestuursleden en vrijwilligers verrichten hun werkzaamheden onbezoldigd. De stichting heeft geen werknemers in dienst.
In uitzonderingsgevallen worden de daadwerkelijk gemaakte reis- en verblijfskosten vergoed die bestuursleden en/of vrijwilligers hebben gemaakt terwijl zij op verzoek van Stichting Mat'54 Hondekop-vier werkzaamheden hebben uitgevoerd en die op geen andere wijze vergoed konden worden.

Publicatierapporten van de stichtingen staan hier

Op de neus werden diverse onderdelen teruggeplaatst. Ruitenwissers, de eerder opgeknapte houders van de frontseinen, de frontseinen zelf en het derde frontsein. Dit alles om de ABk zo dicht mogelijk te krijgen. Overigens zijn de binnenkanten van de houders van de frontseinen wit geschilderd. Dit zorgt voor een betere lichtverspreiding.

Ondanks de strengere lockdown gingen de werkzaamheden aan de 220902 verder. Wel met een nog kleinere ploeg. Iedere vrijwilliger werkte apart en wist goed wat zijn of haar taak was.

De houders van de frontseinen waren nu aan de beurt om aangepakt te worden. Eén van onze vrijwilligers nam deze mee naar huis en maakten deze helemaal kaal zodat ze er weer uitzagen als nieuw.