Stichting Hondekop heeft uw hulp nodig. De bodem van onze schatkist zien we nog net niet; tegelijkertijd staan we wel voor een aantal noodzakelijke uitgaven. Door de coronapandemie heeft onze exploitatie twee jaar stil gelegen. Dat krijgt nu toch weerslag op onze financiële positie. Regionaal gebonden museumbedrijven konden beroep doen op gemeentelijke of provinciale fondsen. Organisaties met serieuze omzetderving konden een beroep doen op landelijke regelingen. Stichting Hondekop viel steeds buiten die ‘prijzen’ en dat knelt.
Om u een idee te geven van enkele aankomende kosten:
• De remkranen van Mat’54 zijn van een speciaal type. Een goede revisie kan alleen door de fabrikant Oerlikon in Zwitserland worden uitgevoerd. Kosten € 2.000,-- per stuk (2 stuks).
• Voor het terugbouwen van het interieur van de eerst behandelde bak van de Benelux Hondekop zijn diverse vervangende wand- en plafonpanelen nodig. Kosten € 2.500,--
• Twee compressoren kunnen een revisie gebruiken. Kosten € 6.000,-- per stuk
• Vanuit EU/ILenT noodzakelijk certificeringstraject om de stichting officieel als ter zake deskundige onderhouder van het eigen materieel te bestempelen. Indicatie kosten: € 7.500,--
• Afronding revisie twee draaistellen van de Benelux Hondekop. Openstaand nog € 10.000,--
Het aanboren van de juiste subsidies en fondsen op precies het juiste moment is een kunst die we aan het leren zijn. Mensen met ervaring op dat vlak kunnen we goed gebruiken; meldt u vooral via het onderstaande contactformulier! In de tussentijd starten we voor de verschillende projecten een crowdfunding en we hopen dat u en uw wijdere omgeving daaraan een steentje willen bijdragen.
We hopen dat u een extra steentje wil bijdragen. De hoogste prioriteit ligt momenteel bij de compressoren en remkranen van de 766. Daarvoor hebben we een tweetal pagina's aangemaakt:
Voor de remkranen: https://www.gofundme.com/f/revisie-van-de-remkranen
Voor de compressoren: https://www.gofundme.com/f/revisie-van-de-compressoren
Mocht u liever het geld rechtstreeks aan de stichting willen doneren dan kan dat ook.
Heeft u vragen en/of opmeringen, dan kunt u d.m.v. het formulier hieronder in te vullen contact met ons opnemen
Na het schoonmaken werden de schortplaten in de beschermende menie gezet. In de BDk 220902 is de conducteursruimte nu helemaal compleet en mooi schoongemaakt. Voor de wc in hetzelfde rijtuig is het bakje voor de papieren doekjes geheel opgeknapt.
In de maand juli is er hard gewerkt om de bagage afdeling op te knappen. De vele kasten aan de wanden zijn geschuurd en opnieuw geschilderd. De binnenste raamlijsten zijn geschuurd en weer in een frisse kleur gespoten
Nu het interieur van de BDk 220902 grotendeels klaar is, kunnen er andere zaken aangepakt worden. Zoals de eerder gedemonteerde klapzitjes. De vloer van het bagageafdeling werd ook niet vergeten.