De Punt, de filmdagen

In het weekend van 25 en 26 oktober 2008 werd de 766 gebruikt voor de verfilming van de kaping bij De Punt in 1977. Omdat het betreffende baandeel buiten dienst was gesteld ivm werkzaamheden kon de 766 exact op dezelfde plek en in dezelfde positie staan als destijds. Foto’s van diverse fotografen (dank voor de foto's!), zijn grotendeels van zaterdag 25 oktober.

De 766 staat op precies dezelfde plek en de juiste opstelling in het weiland bij De Punt voor de verfilming van de treinkaping in 1977. Foto: Wieger van der Slikke.

De foto's van de filmopname, met dank aan een ieder die deze ter beschikking heeft gesteld.

Het weer zat enorm bij toen de 766 werd gebruikt voor de verfilming van de kaping bij De Punt in 1977.

Foto's zijn gemaakt door:

Info Stichting Hondekop

Heeft u vragen en/of opmeringen, dan kunt u d.m.v. het formulier hieronder in te vullen contact met ons opnemen

Eind juli was de BDk 220902 gestraald en in de eerste primerlaag gespoten. Het interieur is in deze coupé weer teruggebouwd

De maand juli stond voornamelijk in het teken van het stralen van de BDk 220902. Maar eerst moesten er de nodige voorbereidingen getroffen worden.

In de ABk 220902 werden op het balkon van de 2e klasse de plafondplaten teruggeplaatst. Later zullen de strips worden aangebracht. Bij de BDk 220902 werd bij één van de buitenste cabineramen slecht plaatwerk hersteld. Ook werd een gedeelte van de buitenste rand hiervan hersteld.