De Punt, de filmdagen

In het weekend van 25 en 26 oktober 2008 werd de 766 gebruikt voor de verfilming van de kaping bij De Punt in 1977. Omdat het betreffende baandeel buiten dienst was gesteld ivm werkzaamheden kon de 766 exact op dezelfde plek en in dezelfde positie staan als destijds. Foto’s van diverse fotografen (dank voor de foto's!), zijn grotendeels van zaterdag 25 oktober.

De 766 staat op precies dezelfde plek en de juiste opstelling in het weiland bij De Punt voor de verfilming van de treinkaping in 1977. Foto: Wieger van der Slikke.

De foto's van de filmopname, met dank aan een ieder die deze ter beschikking heeft gesteld.

Het weer zat enorm bij toen de 766 werd gebruikt voor de verfilming van de kaping bij De Punt in 1977.

Foto's zijn gemaakt door:

Info Stichting Hondekop

Heeft u vragen en/of opmeringen, dan kunt u d.m.v. het formulier hieronder in te vullen contact met ons opnemen

Schilderen Hondekop 2

Begin juni werd het 1e klasrijtuig verplaatst van de straaltent naar de loods van Spoorijzer. Het werd voor de spuittent geplaatst en daar werd het rijtuig geschuurd om klaar gemaakt te worden voor de volgende verflagen.

Schilderen Hondekop

Ondanks de lockdown gingen de werkzaamheden aan Hondekop 766 van start. Wel met een kleine ploeg. Iedere vrijwilliger werkte apart en wist goed wat zijn of haar taak was.

De komende maanden liggen de werkzaamheden aan Benelux Hondekop 220902 stil. Dit heeft te maken met de grondige opknapbeurt van de 766.

Begin april 2021 werd de ABk 220902 verplaatst van het spoor in de tent naar een putspoor in de loods van Spoorijzer. Hierbij werd het rijtuig verplaatst door Sik 232 van Stichting 2454 crew. Omdat de ABk op een tijdelijke bakoplegging en nooddraaistellen staat, hielden vrijwilligers dit goed in de gaten.