De Punt, de filmdagen

In het weekend van 25 en 26 oktober 2008 werd de 766 gebruikt voor de verfilming van de kaping bij De Punt in 1977. Omdat het betreffende baandeel buiten dienst was gesteld ivm werkzaamheden kon de 766 exact op dezelfde plek en in dezelfde positie staan als destijds. Foto’s van diverse fotografen (dank voor de foto's!), zijn grotendeels van zaterdag 25 oktober.

De 766 staat op precies dezelfde plek en de juiste opstelling in het weiland bij De Punt voor de verfilming van de treinkaping in 1977. Foto: Wieger van der Slikke.

De foto's van de filmopname, met dank aan een ieder die deze ter beschikking heeft gesteld.

Het weer zat enorm bij toen de 766 werd gebruikt voor de verfilming van de kaping bij De Punt in 1977.

Foto's zijn gemaakt door:

Info Stichting Hondekop

Heeft u vragen en/of opmeringen, dan kunt u d.m.v. het formulier hieronder in te vullen contact met ons opnemen

De maand november begon met een zware klus: het stralen van de ABk 220902. Door professionele mensen werd dit rijtuig volledig vrij gemaakt van alle verflagen.

Ondanks de aangescherpte coronaregels gingen de werkzaamheden in oktober aan de 220902 gewoon verder. Wel met een veel kleinere groep, zodat men wel voldoende afstand van elkaar kon bewaren.

Eén van de gedemonteerde kopschotten van de BDk 220902 werd uit de opslag gehaald en zeer grondig schoongemaakt. Maar waarschijnlijk is dit een kopschot van een andere Benelux Hondekop omdat het baknummer op dit kopschot niet overeenkomt met het baknummer van onze BDk.