De Punt. de thuisreis

Na een weekend van filmen ging de 766 weer terug vanuit Groningen, met de "kogelgaten" nog zichtbaar op de trein

Op maandag 27 oktober 2008 reed de 766 na een lang weekend filmwerk voor de kaping bij De Punt Groningen naar huis, Utrecht Cartesiusweg

Alle foto's op de pagina zijn genomen door: Paul Delcour

Linkjes van diverse fotos en flmpjes

Van Jaap Dronkert, de producent van de verfiming van de kaping bij De Punt kregen we deze links door:
Ongetwijfeld zijn er meer foto's en filmpje sop het web beschikbaar.

Info Stichting Hondekop

Heeft u vragen en/of opmeringen, dan kunt u d.m.v. het formulier hieronder in te vullen contact met ons opnemen

Schilderen Hondekop 2

Begin juni werd het 1e klasrijtuig verplaatst van de straaltent naar de loods van Spoorijzer. Het werd voor de spuittent geplaatst en daar werd het rijtuig geschuurd om klaar gemaakt te worden voor de volgende verflagen.

Schilderen Hondekop

Ondanks de lockdown gingen de werkzaamheden aan Hondekop 766 van start. Wel met een kleine ploeg. Iedere vrijwilliger werkte apart en wist goed wat zijn of haar taak was.

De komende maanden liggen de werkzaamheden aan Benelux Hondekop 220902 stil. Dit heeft te maken met de grondige opknapbeurt van de 766.

Begin april 2021 werd de ABk 220902 verplaatst van het spoor in de tent naar een putspoor in de loods van Spoorijzer. Hierbij werd het rijtuig verplaatst door Sik 232 van Stichting 2454 crew. Omdat de ABk op een tijdelijke bakoplegging en nooddraaistellen staat, hielden vrijwilligers dit goed in de gaten.