Bij de 766 zijn alleen de buitenkanten van de draaistellen schoongemaakt. Dit is toen gedaan door vrijwilligers met een roterende staalborstel en een pneumatische naaldhamer. Een erg smerig karwei waarbij je ongeveer een dag zoet bent met een draaistel. Bij de Benelux zijn de draaistellen onder de trein vandaan gehaald en zijn deze door de firma ColdBlast met droogijs gestraald. Droogijs wordt gemaakt van vloeibare C02. Dit vloeibare gas wordt door een cilinder en een matrijs geperst waarna korrels ontstaan. Met deze korrels zijn de draaistellen gestraald. Dat levert een prachtig resultaat op!
En dan komt het er zo uit te zien!
Begin 2025 werd er nog hard gewerkt om de cabines van Benelux Hondekop 220902 weer mooi compleet te krijgen en de grootste klus van dit kwartaal, het opknappen van 2 draaistellen van de 220902.
Op zaterdag 26 oktober 2024 zal de donateursrit 'Rondje Midden Holland' gereden worden. Jammer genoeg kunnen we die rit nog niet rijden met de 766 en in plaats daarvan heeft de organisatie achter ‘de Karel’ ons geholpen om toch op pad te kunnen gaan met hun Plan V-treintel.
In de nieuwe keuken in de ABk 220902 werd de nodige apparatuur geplaatst en de laatste plafondplaten werden in de ABk 220902 gemonteerd. De scheidingsdeur tussen de 1e en de 2e klas terug geplaatst in de ABk 220902.