Bij de 766 zijn alleen de buitenkanten van de draaistellen schoongemaakt. Dit is toen gedaan door vrijwilligers met een roterende staalborstel en een pneumatische naaldhamer. Een erg smerig karwei waarbij je ongeveer een dag zoet bent met een draaistel. Bij de Benelux zijn de draaistellen onder de trein vandaan gehaald en zijn deze door de firma ColdBlast met droogijs gestraald. Droogijs wordt gemaakt van vloeibare C02. Dit vloeibare gas wordt door een cilinder en een matrijs geperst waarna korrels ontstaan. Met deze korrels zijn de draaistellen gestraald. Dat levert een prachtig resultaat op!
En dan komt het er zo uit te zien!
In de cabine van de BDk 220902 zijn vele onderdelen weer terug geplaatst en is de cabine- en meetverlichting weer werkend gemaakt, schakelaars voor de rode sluitlichten vervangen door 2 nieuwe exemplaren. De 1e en 2e klascoupés zijn weer ingericht
Dienstregeling overbrenging Mat’54-treinstel 766 naar Leidschendam.
Datum: vrijdag 15 maart 2024
Dienstregeling overbrenging Mat’54-treinstel 766 na eerste onderhoudsweekend.
Datum: zondag 10 maart 2024