In het vorige verslag was te lezen dat de luchthapper uit het plafond was gehaald. Deze luchthapper werd voorzichtig gedemonteerd. Vele onderdelen werden apart gedemonteerd en weer opgeknapt. Aan het eind van de maand waren deze onderdelen weer voorzien van een nieuw laagje verf en kon men weer beginnen met het monteren van dit onderdeel.

Een aantal van deze onderdelen werden apart opgeknapt in een straalcabine. Dankzij deze cabine kunnen onderdelen snel ontdaan worden van oude verflagen.
De luchthapper zelf werd ook grondig onder handen genomen. Nadat deze geheel kaal was gemaakt, werd deze in de beschermende verf gezet.

In februari werd het vervangen van het oude plaatwerk door nieuw plaatwerk van de zijwanden voltooid. Nu was de beplating bij de bodem- en schortplaten aan de beurt.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220.902 en het rijvaardig houden van Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Foto’s: Fermon Bosman, Jan Willem Kunst en Ronald Nijman.

Op de neus werden diverse onderdelen teruggeplaatst. Ruitenwissers, de eerder opgeknapte houders van de frontseinen, de frontseinen zelf en het derde frontsein. Dit alles om de ABk zo dicht mogelijk te krijgen. Overigens zijn de binnenkanten van de houders van de frontseinen wit geschilderd. Dit zorgt voor een betere lichtverspreiding.

Ondanks de strengere lockdown gingen de werkzaamheden aan de 220902 verder. Wel met een nog kleinere ploeg. Iedere vrijwilliger werkte apart en wist goed wat zijn of haar taak was.

De houders van de frontseinen waren nu aan de beurt om aangepakt te worden. Eén van onze vrijwilligers nam deze mee naar huis en maakten deze helemaal kaal zodat ze er weer uitzagen als nieuw.