Nadat de dakventilatoren en de onderdelen daarvan in de menie waren gezet, werden ze in de grijze grondverf gezet. Bij een aantal ramen waren de hoekranden behoorlijk aangetast. Zodanig dat deze vervangen moesten worden door nieuw hout.

Eind augustus werd er een begin gemaakt met het schoonmaken van de plafondplaten, die horen in het gangetje bij de 1e klasse coupés.
Onze lasser heeft wederom fantastisch werk afgeleverd met de voltooiing van de nieuwe dakgoot.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Foto’s: Fermon Bosman en Vincent Wolst.

Op de neus werden diverse onderdelen teruggeplaatst. Ruitenwissers, de eerder opgeknapte houders van de frontseinen, de frontseinen zelf en het derde frontsein. Dit alles om de ABk zo dicht mogelijk te krijgen. Overigens zijn de binnenkanten van de houders van de frontseinen wit geschilderd. Dit zorgt voor een betere lichtverspreiding.

Ondanks de strengere lockdown gingen de werkzaamheden aan de 220902 verder. Wel met een nog kleinere ploeg. Iedere vrijwilliger werkte apart en wist goed wat zijn of haar taak was.

De houders van de frontseinen waren nu aan de beurt om aangepakt te worden. Eén van onze vrijwilligers nam deze mee naar huis en maakten deze helemaal kaal zodat ze er weer uitzagen als nieuw.