In september is een begin gemaakt met het demonteren van de cabineramen.

Bij het linkse raam, vanaf de voorkant gezien, zit links onderaan een roestgat. Daarom moest een gedeelte van het frame verwijderd worden om dit gat weer dicht te lassen. De openingen werden dichtgemaakt met houten schotten. Ook is de verf rondom de cabineramen verwijderd. Dit om te kijken of er niet nog meer roestgaten zitten. Dit viel gelukkig erg mee.

In de eerder geschreven verslagen is vermeld dat de grote ramen vervangen zijn door houten schotten. Nu is er een begin gemaakt met het dichtmaken van de openingen daarboven. De kleine ramen worden binnenin naar boven gedraaid en daarvoor in de plaats komen houten schotten.

Tot begin jaren ’80 van de vorige eeuw hadden de Benelux Hondekoppen een keuken. De daaraan grenzende coupé, bij de bakovergang, werd gebruikt als restauratieafdeling. Nou vond één van onze vrijwilligers in de beschildering nog een aanduiding hiervan aan de buitenkant. Als u goed kijkt ziet u een kop en schotel.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Foto’s: Fermon Bosman, Ronald Nijman, Jan Willem Kunst en Vincent Wolst.

Info Stichting Hondekop

Heeft u vragen en/of opmeringen, dan kunt u d.m.v. het formulier hieronder in te vullen contact met ons opnemen

Eind juli was de BDk 220902 gestraald en in de eerste primerlaag gespoten. Het interieur is in deze coupé weer teruggebouwd

De maand juli stond voornamelijk in het teken van het stralen van de BDk 220902. Maar eerst moesten er de nodige voorbereidingen getroffen worden.

In de ABk 220902 werden op het balkon van de 2e klasse de plafondplaten teruggeplaatst. Later zullen de strips worden aangebracht. Bij de BDk 220902 werd bij één van de buitenste cabineramen slecht plaatwerk hersteld. Ook werd een gedeelte van de buitenste rand hiervan hersteld.