In september is een begin gemaakt met het demonteren van de cabineramen.

Bij het linkse raam, vanaf de voorkant gezien, zit links onderaan een roestgat. Daarom moest een gedeelte van het frame verwijderd worden om dit gat weer dicht te lassen. De openingen werden dichtgemaakt met houten schotten. Ook is de verf rondom de cabineramen verwijderd. Dit om te kijken of er niet nog meer roestgaten zitten. Dit viel gelukkig erg mee.

In de eerder geschreven verslagen is vermeld dat de grote ramen vervangen zijn door houten schotten. Nu is er een begin gemaakt met het dichtmaken van de openingen daarboven. De kleine ramen worden binnenin naar boven gedraaid en daarvoor in de plaats komen houten schotten.

Tot begin jaren ’80 van de vorige eeuw hadden de Benelux Hondekoppen een keuken. De daaraan grenzende coupé, bij de bakovergang, werd gebruikt als restauratieafdeling. Nou vond één van onze vrijwilligers in de beschildering nog een aanduiding hiervan aan de buitenkant. Als u goed kijkt ziet u een kop en schotel.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Foto’s: Fermon Bosman, Ronald Nijman, Jan Willem Kunst en Vincent Wolst.

Info Stichting Hondekop

Heeft u vragen en/of opmeringen, dan kunt u d.m.v. het formulier hieronder in te vullen contact met ons opnemen

Op de neus werden diverse onderdelen teruggeplaatst. Ruitenwissers, de eerder opgeknapte houders van de frontseinen, de frontseinen zelf en het derde frontsein. Dit alles om de ABk zo dicht mogelijk te krijgen. Overigens zijn de binnenkanten van de houders van de frontseinen wit geschilderd. Dit zorgt voor een betere lichtverspreiding.

Ondanks de strengere lockdown gingen de werkzaamheden aan de 220902 verder. Wel met een nog kleinere ploeg. Iedere vrijwilliger werkte apart en wist goed wat zijn of haar taak was.

De houders van de frontseinen waren nu aan de beurt om aangepakt te worden. Eén van onze vrijwilligers nam deze mee naar huis en maakten deze helemaal kaal zodat ze er weer uitzagen als nieuw.