Revisie benelux deel 30

In december werd er een begin gemaakt met het schuren van de schuifdeuren van de BDk 220902. Met de hulp van Stichting 2454 CREW kwam de ABk 220902 weer in beweging. Deze werd dichterbij de werklocatie geplaatst zodat men kan verder werken binnenin dit rijtuig.

 

Er wordt ook thuis gewerkt aan onderdelen van de Benelux Hondekop. Zo nam één van onze vrijwilligers deze tyfoon mee naar huis en maakte deze volledig schoon.

Ook schoon werden de bevestigingsbeugels van de schortplaten.

De cabineramen zijn afgedekt met hout om ze beschermen tegen stralen. Aan de onderkant zijn de bodemplaten grondig schoongemaakt. Deze zaten onder het vuil.

Er werd een begin gemaakt met het schoonmaken van de onderste kopwand, onder het rijtuig, met een op luchtdruk werkende bikker. Een zeer smerige klus.

Onze lasser kon aan de andere kant van het rijtuig verder met de nieuwe regengoot en het dichtmaken van de op het dak aanwezige roestgaten.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766? Stuur dan een mail naar vrijwilliger@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.
|En wilt u donateur worden? Dat kan via onze webshop www.hondeshop.nl.

Tekst: Fermon Bosman
Foto’s: Bert Veldhoen, Vincent Wolst, René Bogers en Fermon Bosman.

Met dank aan onze sponsors:

  • Spoorijzer voor de locatie.
  • AkzoNobel / Sikkens (www.akzonobel.com) voor het leveren van de verf en ondersteuning.
  • Rowij (www.rowij.nl)  voor het straal en spuitwerk.
  • Ecoloss (www.ecoloss.nl) voor advies en afvoer van het straalgrit en voor het verwijderen van mogelijke graffiti.
  • de Maton Groep (www.matongroep.nl) voor het faciliteren van onderdelen in de spuittent.
  • Kneefel Reclame (www.kneefelreclame.nl) voor het maken van de sjablonen voor de opschriften op de trein.
  • RPS (www.rps.nl) voor de ondersteuning bij het onderzoek naar de verf laag opbouw.
  • G. De Leeuw transport (www.leeuwtransport.nl) voor het aanvoeren van spullen zoals onder andere de tent.
  • Stichting 2454 Crew (www.2454crew.nl) voor het rangeerwerk op Roosendaal.
  • Techvise Raamsdonksveer (www.techvice.eu) voor het leveren van schuurmachines en schuurpapier.
  • Camsecured (www.camsecured.nl) voor bewaking van onze treinen.
  • Amko / Train Quality Care (www.amko-gebouwenbeheer.nl) voor het schoonmaken van het interieur.
  • Stork (ww.storkrailwayservices.com) voor ondersteuning en bewaking van de draaistellen.

Alle genoemde partijen steunen de Stichting Hondekop en de verfactie door kennis, sponsoring en werken tegen kostprijs zodat het mogelijk wordt om de treinen te voorzien van een mooi nieuw uiterlijk.

Nieuws

Revisie benelux deel 42

Revisie benelux deel 42

Nu kon men beginnen met het terugplaatsen van de bankframes. Aan de gangpadzijde werden de armleuningen en asbakjes teruggeplaatst

Revisie benelux deel 41

Revisie benelux deel 41

De maand maart 2023 stond voornamelijk in het teken van het terugplaatsen van het interieur van de grote coupé BDk 220902. Zo werd een bankframe tijdelijk geplaatst om de juiste gaten te vinden in de nieuw geplaatste houten panelen.

Revisie benelux deel 40

Revisie benelux deel 40

Van de 3 binnenste cabineramen werden het hout verwijderd, wat nodig was voor het stralen, en met de nodige moeite werden de buitenste cabineramen terug geplaatst. Binnenin de BDk 220902 werden bij het balkon de laatste plafondplaten terug geplaatst