Revisie benelux deel 35

In de ABk 220902 werden op het balkon van de 2e klasse de plafondplaten teruggeplaatst. Later zullen de strips worden aangebracht.

Bij de BDk 220902 werd bij één van de buitenste cabineramen slecht plaatwerk hersteld. Ook werd een gedeelte van de buitenste rand hiervan hersteld.

Ook de onderste randen van de kleine ramen, zoals het wc-raam, waren aangetast door roest. Onze lasser heeft ook dit weer mooi hersteld. Mede dankzij onderdelen van oude Hondekoppen.

Nu deze randen weer in orde zijn, kon aan de binnenzijde gekeken worden of het opgeknapte houten frame goed paste. En dat deed het.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766? Stuur dan een mail naar vrijwilliger@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.
En wilt u donateur worden? Dat kan via onze webshop www.hondeshop.nl.

Tekst: Fermon Bosman.
Foto’s: René Bogers, Rudi van Schaik en Fermon Bosman

Met dank aan onze sponsors:

Alle genoemde partijen steunen de Stichting Hondekop en de verfactie door kennis, sponsoring en werken tegen kostprijs zodat het mogelijk wordt om de treinen te voorzien van een mooi nieuw uiterlijk.

Nieuws

Donateursrit 26 oktober

Donateursrit 26 oktober

Op zaterdag 26 oktober 2024 zal de donateursrit 'Rondje Midden Holland' gereden worden. Jammer genoeg kunnen we die rit nog niet rijden met de 766 en in plaats daarvan heeft de organisatie achter ‘de Karel’ ons geholpen om toch op pad te kunnen gaan met hun Plan V-treintel.

Revisie benelux deel 52

Revisie benelux deel 52

In de nieuwe keuken in de ABk 220902 werd de nodige apparatuur geplaatst en de laatste plafondplaten werden in de ABk 220902 gemonteerd. De scheidingsdeur tussen de 1e en de 2e klas terug geplaatst in de ABk 220902.

Revisie benelux deel 51

Revisie benelux deel 51

Na het terugplaatsen van de verwarmingselementen onder de zittingen, werden voor de verwarmingselementen, de roosters teruggeplaatst. En onder de BDk 220902 werden de accu’s teruggeplaatst. In de ABk 220902 nadert de keuken zijn voltooiing.