Eind juli was de BDk 220902 gestraald en in de eerste primerlaag gespoten. Daarna werd het rijtuig geplamuurd. Vervolgens werd het rijtuig een paar dagen later geschuurd.

De volgende dag kon de BDk 220902 in de 2e primerlaag worden gespoten.

In het ABk rijtuig van de 220902 werd ook hard gewerkt. Onder werkende treinverlichting werd het interieur 2e klas teruggebouwd bij de rijtuigovergang.

Het interieur is in deze coupé weer teruggebouwd. Na gedane arbeid konden de hardwerkende vrijwilligers even uitrusten en genieten van het zeer fraaie resultaat.

Tekst: Fermon Bosman.
Foto’s: René Bogers, Bert Veldhoen en Ben Duurkoop.

Alle genoemde partijen steunen de Stichting Hondekop en de verfactie door kennis, sponsoring en werken tegen kostprijs zodat het mogelijk wordt om de treinen te voorzien van een mooi nieuw uiterlijk.