De werkzaamheden in de grote coupé van de BDk 220902 gingen weer verder met het terugplaatsen van de schotten voor het mechaniek van de draairamen. Maar voor het terugplaatsen hiervan werd eerst het mechaniek getest en waar nodig schoongemaakt.

Voor het terugplaatsen van de ramen werden er eerst latjes aan de onderzijde van de middenspijl geplaatst. Dit zorgt voor extra stevigheid. Met grote knijpers bleven de latjes tijdens het drogen op hun plek zitten.

De schoongemaakte ramen konden vervolgens teruggeplaatst worden. Hier werd een begin meegemaakt. De ramen werden extra stevig vastgezet met latjes aan de zijkanten en de onderkant.

De verwarmingselementen werden in de coupé gelegd en zullen spoedig geplaatst worden.

Vervolgens werden de plafondplaten, met de bijbehorende strips, teruggeplaatst. Daarna volgde de verlichtingsplaten in het midden. Na heel wat gepuzzel lukte het een vrijwilliger om de verlichting weer aan te krijgen met de apparatuur van de BDk 220902. Een hele stap in de revisie van onze Benelux Hondekop 220902.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766? Stuur dan een mail naar vrijwilliger@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar. En wilt u donateur worden? Dat kan via onze webshop www.hondeshop.nl.

Tekst: Fermon Bosman.
Foto’s: Bert Veldhoen en Patrick Soutendijk.

Met dank aan onze sponsors:

Alle genoemde partijen steunen de Stichting Hondekop en de verfactie door kennis, sponsoring en werken tegen kostprijs zodat het mogelijk wordt om de treinen te voorzien van een mooi nieuw uiterlijk.

In de cabine van de BDk 220902 zijn vele onderdelen weer terug geplaatst en is de cabine- en meetverlichting weer werkend gemaakt, schakelaars voor de rode sluitlichten vervangen door 2 nieuwe exemplaren. De 1e en 2e klascoupés zijn weer ingericht

Onderhoudsrit 766

Dienstregeling overbrenging Mat’54-treinstel 766 naar Leidschendam.

Datum: vrijdag 15 maart 2024

Dienstregeling 766

Dienstregeling overbrenging Mat’54-treinstel 766 na eerste onderhoudsweekend.
Datum: zondag 10 maart 2024