Revisie benelux deel 44

Nu het interieur van de BDk 220902 grotendeels klaar is, kunnen er andere zaken aangepakt worden. Zoals de eerder gedemonteerde klapzitjes.

Deze werden grondig schoongemaakt, de houders en steunpunten werden geschilderd en vervolgens werd het geheel weer op het balkon geplaatst.

Ook het domein van de Hoofdconducteur werd aangepakt. Zo werd o.a. de bak naast het raam eruit gehaald, in de werkwagen geschuurd en opnieuw geschilderd en na droging werd deze bak weer teruggeplaatst. Het gehele hok werd grondig schoongemaakt zodat de Hoofdconducteur er weer kan verblijven tijdens een toekomstige rit.

De schoonmaakwerkzaamheden gingen verder in het bagagegedeelte. Hier werden de schuifdeuren aan de binnenkant schoongemaakt.

De vloer van het bagageafdeling werd ook niet vergeten. Deze werd grondig geschuurd en zal binnenkort geschilderd worden.

Een vrijwilliger neemt soms ook werk mee naar huis. Zo ook de strips van de bagagevloer. Deze werden bij hem thuis grondig schoongemaakt.

Met de nodige moeite is het plafond in het bagageafdeling terug geplaatst.
Tot slot nog even naar het dak. Hier werd gewerkt voor de toekomstige luchthapper van de tractiemotoren.

Dit alles met grote dank aan de vrijwilligers die hier hard aan hebben gewerkt. Wordt vervolgd.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766? Stuur dan een mail naar vrijwilliger@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.
En wilt u donateur worden? Dat kan via onze webshop www.hondeshop.nl.

Tekst: Fermon Bosman.
Foto’s: Herman Zondag, Allan Freije, René Bogers, Bert Veldhoen en Robin Meulenkamp.

Alle genoemde partijen steunen de Stichting Hondekop en de verfactie door kennis, sponsoring en werken tegen kostprijs zodat het mogelijk wordt om de treinen te voorzien van een mooi nieuw uiterlijk.

Nieuws

Werkzaamheden te Luik

Werkzaamheden te Luik

Dinsdag 28 November zijn we om 6.30 uur richting Luik gereden, we waren vroeg vertrokken omdat de files rondom Antwerpen berucht zijn en inderdaad liepen we al vast voor Antwerpen. Op de ring viel het gelukkig mee en dachten dat we het ergste achter de rug hadden maar helaas. Na Antwerpen was het ook raak en mede hierdoor kwamen we pas om 10.00 uur in de werkplaats te Luik.

Revisie benelux deel 49

Revisie benelux deel 49

In de cabine van de BDk 220902. Hier zijn de nodige onderdelen gedemonteerd die in de werkwagen werden opgeknapt. In het vorige maandverslag was te lezen dat een gedeelte van de kopwand van de BDk 220902 blauw was geschilderd. Nu is bijna de gehele kopwand mooi blauw.

Revisie benelux deel 48

Revisie benelux deel 48

Uit de cabine van de BDk 220902 werden diverse onderdelen gedemonteerd om ze in de werkwagen of thuis op te knappen. De paneelmeters werden door een vrijwilliger mee naar huis genomen en daar opgeknapt.