In oktober 2018 ging het demonteren verder. Zo werd het kleine raam en het wc-raam bij de 1e klasse gedemonteerd en vervangen door houten platen. Om de onderkant van de ABk 220.902 zo goed mogelijk te controleren op rotte plekken, werd de onderrand schoon gemaakt. De verflagen werden verwijderd en op diverse plekken kwamen rotte plekken tevoorschijn onder de verflagen.

Al die rotte plekken werden uitgeslepen en vervolgens vervangen door nieuw plaatwerk. Eind oktober was onze lasser gevorderd tot een derde aan 1 zijde van de ABk 220.902.

Eind oktober waren alle plafondplaten uit dit rijtuig gedemonteerd. En er wordt wat aangetroffen als zo’n plafondplaat naar beneden komt. Er zijn diverse restanten van dieren gevonden en tussen de banken werd nog een oud lot aangetroffen. Helaas niet meer geldig.

Aan de buitenkant werd de baanruimer en de treeplanken gedemonteerd. Deze treeplanken zijn erg uitgedroogd en gescheurd en worden allemaal vervangen. Alles wat gedemonteerd wordt en wat nog goed is, wordt genummerd of gemerkt. Zodat bij de opbouw alles goed teruggeplaatst kan worden.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220.902 en het rijvaardig houden van Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Foto’s: Fermon Bosman en Vincent Swart.

Schilderen 766 september

Onze Hondekop 766 is weer compleet. Bij het afronden van alle voornamelijk technische werkzaamheden kan men weer genieten van een mooie glimmende 766.
Gaat u met ons mee op 9 oktober 2021? Kaartjes en informatie: www.hondeshop.nl

Schilderen 766 augustus

Begin augustus werd de BDk 766 naar buiten gerangeerd en wacht daar de verdere afwerking af.

Het andere koprijtuig, de Bk 766, werd gestraald en daarna in de eerste primerlaag gezet.

Onthullingsrit 9 oktober

Op zaterdag 9 oktober 2021, rond 9.15 uur vertrekt de 766 vanuit Roosendaal voor een tour door een groot deel van Nederland. Trots als wij als bestuur op het werk van onze vrijwilligers zijn, laten we de zo mooi opgeknapte 766 aan zo veel mogelijk mensen in het land zien.