In de maand december 2018 zijn er minder werkzaamheden uitgevoerd dan in andere maanden. Dit had diverse redenen, o.a. door de inzet van onze Hondekop 766 waar ook vrijwilligers voor nodig zijn.

Het vervangen van het verroeste casco aan de onderkant, aan deze zijde van de ABk 220902, gaat zeer voorspoedig. Nu is ongeveer 2/3 e deel vervangen. Verder zijn de bodemplaten gedemonteerd. Deze zijn, net als de schortplaten, gelabeld en elders opgeslagen. Ook deze platen zullen in de toekomst grondig opgeknapt worden.

Uiteraard worden de werkzaamheden vervolgd in 2019.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220.902 en het rijvaardig houden van Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Foto’s: Vincent Swart.

Schilderen 766 september

Onze Hondekop 766 is weer compleet. Bij het afronden van alle voornamelijk technische werkzaamheden kan men weer genieten van een mooie glimmende 766.
Gaat u met ons mee op 9 oktober 2021? Kaartjes en informatie: www.hondeshop.nl

Schilderen 766 augustus

Begin augustus werd de BDk 766 naar buiten gerangeerd en wacht daar de verdere afwerking af.

Het andere koprijtuig, de Bk 766, werd gestraald en daarna in de eerste primerlaag gezet.

Onthullingsrit 9 oktober

Op zaterdag 9 oktober 2021, rond 9.15 uur vertrekt de 766 vanuit Roosendaal voor een tour door een groot deel van Nederland. Trots als wij als bestuur op het werk van onze vrijwilligers zijn, laten we de zo mooi opgeknapte 766 aan zo veel mogelijk mensen in het land zien.