In de maand december 2018 zijn er minder werkzaamheden uitgevoerd dan in andere maanden. Dit had diverse redenen, o.a. door de inzet van onze Hondekop 766 waar ook vrijwilligers voor nodig zijn.

Het vervangen van het verroeste casco aan de onderkant, aan deze zijde van de ABk 220902, gaat zeer voorspoedig. Nu is ongeveer 2/3 e deel vervangen. Verder zijn de bodemplaten gedemonteerd. Deze zijn, net als de schortplaten, gelabeld en elders opgeslagen. Ook deze platen zullen in de toekomst grondig opgeknapt worden.

Uiteraard worden de werkzaamheden vervolgd in 2019.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220.902 en het rijvaardig houden van Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Foto’s: Vincent Swart.

De stroomafnemer, die in de spuittent opgeknapt wordt, begint al aardig vorm te krijgen.
Bij de BDk 220902 werden de boven- en onderrand schoongebikt. Dit om te kijken of er onder de verflagen nog slechte plekken zitten. En deze werden zeker gevonden.

Crowdfunding

Stichting Hondekop heeft uw hulp nodig. De bodem van onze schatkist zien we nog net niet; tegelijkertijd staan we wel voor een aantal noodzakelijke uitgaven. Door de coronapandemie heeft onze exploitatie twee jaar stil gelegen. Dat krijgt nu toch weerslag op onze financiële positie. Regionaal gebonden museumbedrijven konden beroep doen op gemeentelijke of provinciale fondsen. Organisaties met serieuze omzetderving konden een beroep doen op landelijke regelingen. Stichting Hondekop viel steeds buiten die ‘prijzen’ en dat knelt.

De eerder dit jaar geschuurde en schoongemaakte cabinestoelen zijn geschilderd en weer in elkaar gezet. Over de kopwand gesproken, deze is in een eerder stadium helemaal schoongemaakt. Eind maart is de kopwand in de beschermende verf gezet.