Schilderen 766 juni

Begin juni werd het 1e klasrijtuig verplaatst van de straaltent naar de loods van Spoorijzer. Het werd voor de spuittent geplaatst en daar werd het rijtuig geschuurd om klaar gemaakt te worden voor de volgende verflagen.

De BDk 766 werd vervolgens in de straaltent geplaatst. Net als bij het 1e klasrijtuig werden ook hier de klasseborden en de niet rokenbordjes tijdelijk geplaatst. Ook de nummerplaat werd even op dit rijtuig bevestigd. Dit om te voorkomen dat de gaten van de bordjes vol komen te zitten met straalgrit. Daarna gingen de bordjes er weer af en werden de gaatjes dichtgemaakt met moertjes.

Vervolgens werden de ramen en schuifdeuren afgedekt met hout en werd de onderkant dichtgemaakt.

Na al deze werkzaamheden kon de BDk 766 gestraald worden en daarna in de primer gezet. Een paar dagen later werd het rijtuig geplamuurd.

Vervolgens werd de BDk 766 geschuurd. Daarna werd dit rijtuig verplaatst naar de spuittent. Het 1e klasrijtuig ging weer terug naar de straaltent voor wat extra werkzaamheden.

Inmiddels staat het volgende rijtuig van de 766 al klaar voor de behandeling: De B 766. Dit rijtuig staat nu in de loods van Spoorijzer, voor de spuittent.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.
En wilt u donateur worden? Dat kan via onze webshop www.hondeshop.nl.

Foto’s: Fermon Bosman, René Bogers, Bert Veldhoen en Ronald Nijman.

Met dank aan onze sponsors:

Alle genoemde partijen steunen de Stichting Hondekop en de verfactie door kennis, sponsoring en werken tegen kostprijs zodat het mogelijk wordt om de treinen te voorzien van een mooi nieuw uiterlijk.

Eind juli was de BDk 220902 gestraald en in de eerste primerlaag gespoten. Het interieur is in deze coupé weer teruggebouwd

De maand juli stond voornamelijk in het teken van het stralen van de BDk 220902. Maar eerst moesten er de nodige voorbereidingen getroffen worden.

In de ABk 220902 werden op het balkon van de 2e klasse de plafondplaten teruggeplaatst. Later zullen de strips worden aangebracht. Bij de BDk 220902 werd bij één van de buitenste cabineramen slecht plaatwerk hersteld. Ook werd een gedeelte van de buitenste rand hiervan hersteld.