Schilderen 766 september

Begin september kreeg de Bk 766 de volgende primerlaag. Dat werd gevolgd door de crème laag. Dit alles werd geschuurd. Daarna werd alles wat crème moest blijven, afgeplakt.

Vervolgens werd het rijtuig voorzien van de groene verflaag, gevolgd door de anti-graffitilaag. Daarmee was het spuiten van onze Hondekop voltooid.

Daarna werd de Bk 766 verder afgewerkt. Alles wat afgeplakt was, werd weer open gemaakt. Ook alle onderdelen die gedemonteerd waren, werden teruggeplaatst. Tevens werden de bordjes op de zijkanten bevestigd.

Toen begonnen de afrondende werkzaamheden. De volledige 766 werd voorzien van opschriften waar 3 vrijwilligers een hele dag mee bezig zijn geweest.
Alle verbindingen werden weer met elkaar verbonden. Net als alle vouwbalgen zodat men gemakkelijk van het ene rijtuig naar het andere rijtuig kan lopen.

Onze Hondekop 766 is weer compleet. Bij het afronden van alle voornamelijk technische werkzaamheden kan men weer genieten van een mooie glimmende 766.
Gaat u met ons mee op 9 oktober 2021? Kaartjes en informatie: www.hondeshop.nl

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.
En wilt u donateur worden? Dat kan via onze webshop www.hondeshop.nl.

Foto’s: Patrick Soutendijk, Misha van Stiphout, Bert Veldhoen en Arthur van Delft.

Met dank aan onze sponsors:

Alle genoemde partijen steunen de Stichting Hondekop en de verfactie door kennis, sponsoring en werken tegen kostprijs zodat het mogelijk wordt om de treinen te voorzien van een mooi nieuw uiterlijk.

Werkzaamheden te Luik

Dinsdag 28 November zijn we om 6.30 uur richting Luik gereden, we waren vroeg vertrokken omdat de files rondom Antwerpen berucht zijn en inderdaad liepen we al vast voor Antwerpen. Op de ring viel het gelukkig mee en dachten dat we het ergste achter de rug hadden maar helaas. Na Antwerpen was het ook raak en mede hierdoor kwamen we pas om 10.00 uur in de werkplaats te Luik.

In de cabine van de BDk 220902. Hier zijn de nodige onderdelen gedemonteerd die in de werkwagen werden opgeknapt. In het vorige maandverslag was te lezen dat een gedeelte van de kopwand van de BDk 220902 blauw was geschilderd. Nu is bijna de gehele kopwand mooi blauw.

Uit de cabine van de BDk 220902 werden diverse onderdelen gedemonteerd om ze in de werkwagen of thuis op te knappen. De paneelmeters werden door een vrijwilliger mee naar huis genomen en daar opgeknapt.