Schilderen 766 september

Begin september kreeg de Bk 766 de volgende primerlaag. Dat werd gevolgd door de crème laag. Dit alles werd geschuurd. Daarna werd alles wat crème moest blijven, afgeplakt.

Vervolgens werd het rijtuig voorzien van de groene verflaag, gevolgd door de anti-graffitilaag. Daarmee was het spuiten van onze Hondekop voltooid.

Daarna werd de Bk 766 verder afgewerkt. Alles wat afgeplakt was, werd weer open gemaakt. Ook alle onderdelen die gedemonteerd waren, werden teruggeplaatst. Tevens werden de bordjes op de zijkanten bevestigd.

Toen begonnen de afrondende werkzaamheden. De volledige 766 werd voorzien van opschriften waar 3 vrijwilligers een hele dag mee bezig zijn geweest.
Alle verbindingen werden weer met elkaar verbonden. Net als alle vouwbalgen zodat men gemakkelijk van het ene rijtuig naar het andere rijtuig kan lopen.

Onze Hondekop 766 is weer compleet. Bij het afronden van alle voornamelijk technische werkzaamheden kan men weer genieten van een mooie glimmende 766.
Gaat u met ons mee op 9 oktober 2021? Kaartjes en informatie: www.hondeshop.nl

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Foto’s: Patrick Soutendijk, Misha van Stiphout, Bert Veldhoen en Arthur van Delft.

Alle genoemde partijen steunen de Stichting Hondekop en de verfactie door kennis, sponsoring en werken tegen kostprijs zodat het mogelijk wordt om de treinen te voorzien van een mooi nieuw uiterlijk.